Skip to main content

مرزا غالب کا مشہور شعر: "وصل آئینۂ رخاں ہم نفسِ یک دیگر" کی تشریح، مفہوم اور فنی تجزیہ

 


شعر: H1


وصل آئینۂ رخاں ہم نفسِ یک دیگر

ہیں دعا ہائے سحر گاه سے خواہاں گل و صبح

— مرزا غالب


مرزا غالب چھڑی تھامے ڈارک ٹرین کی نشست پر بیٹھے، پینشن کے سفر میں، 19ویں صدی کا کلاسیکی منظر
مرزا غالب کا تصوراتی عکس — میرٹھ سے دہلی کے پینشن سفر پر ڈارک ٹرین میں بیٹھے
شعر:
وصل آئینۂ رخاں ہم نفسِ یک دیگر
ہیں دعا ہائے سحر گاہ سے خواہاں گل و صبح
→ اس شعر کی مکمل تشریح نیچے ملاحظہ فرمائیں۔




سیاق و سباقH2
یہ شعر مرزا غالب کے مشہور اشعار میں سے ایک ہے۔غالب کے اردو شعر کی تشریح ایک مشکل امر ہے۔مرزا غالب کی شاعری میں فلسفہ،عشق اور تصوف کا رنگ ملتا ہے۔اردو کلاسیکی شاعری کی خوبیاں تمام غالب کی شاعری ملتی ہیں اور غالب کی غزل ایک اچھوتے مقام کی حامل ہے

شاعر اس شعر میں وصل یعنی محبوب سے ملاقات کو ایک نعمت سمجھتا ہے ۔اور محبوب سے ملنا ایک پاکیزہ اور پرمسرت چیز قرار دیتا ہے۔شاعر محبوب کے وصل کو اس طرح پرکشس اور پر اثر کہتا ہے کہ محبوب اور عاشق ایک دوسرے کا عکس دیتے ہیں۔مطلب عاشق میں محبوب کا عکس نظر آتا ہے۔جس طرح آئینے میں عکس نظر آتا ہے۔

مشکل الفاظ کے معنی H3


وصل /ملاقات ،ملاپ ،ملنا

آئینہ رخاں/یعنی چہرے کا آئینہ عکس

ہم نفس یک دیگر/یک ایک جیسے مطلب ایک دوسرے کی جان جیسے

دعا ہائے سحر گاہ/صبح کے وقت کی دعا

گل/مطلب پھول

تشریحH4


"وصل آئینۂ رخاں ہم نفسِ یک دیگر"

پہلے مصرعے میں وصل یعنی ملاپ کو آئینہ رخاں یعنی چہرے کے آئینے سے تشبیہ دی گئی ہے۔مرزا غالب اپنی شاعری میں خوبصورت اور نئی علامتوں اور تشبیہات کا استعمال کرتے تھے۔اس شعر میں غالب نے وصل کو چہرے کے آئینے سے تشبیہ دی ہے جس کا مطلب ہےکہ محبوب اور عاشق ایک دوسرے کا عکس بن جاتے ہیں۔مطلب یہ روحوں کا ملاپ ہے اور دونوں یک جان ہیں یعنی ایک جان ہیں۔اس شعر میں غالب نے حسن و عشق اور روحانیت کو پیش کیا ہے۔

"ہیں دعا ہائے سحر گاه سے خواہاں گل و صبح"

دوسرے مصرعے میں غالب خوبصورت تشبیہ پیش کرتے ہیں اور کہتے ہیں کہ پھول اور صبح فجر کے وقت کی دعا کی وجہ سے ہیں ویسے ہی روحانی وصل جو نصیب ہوا ہے وہ بھی مسلسل دعاؤں کا نتیجہ ہے جس سے وصل یار نصیب ہوا۔یہ ایک شفاف اور روحانی جذبہ ہےجس کی بنیاد مخلصی اور قرب الہی ہے۔


شعر کی فنی خوبیاںH5 


تشبیہ کا استعمال کیا گیا ہے جیسے محبوب کے وصال کو آئینے سے تشبیہ دی گئی ہے۔

گل ،صبح اور دعا جیسے لفظ بطوراستعارہ اور شعر میں وزن اور خوبصورتی  کے لیے استعمال کیے گئے ہیں۔

تصوف کا رنگ نمایاں ہے جو غالب کی خصوصیت ہےوصل کو روحانی طور پر پیش کیا گیا ہے۔

گل و صبح، آئینہ و رخ، دعا و سحر گاہ — جنس الفاظ کا استعمال۔ ہیں مطلب ایک جیسے۔


اردو شاعری کی تشریح اور معنی 


ہماری ویب سائٹ پر آپ کو اردو ادب کے عظیم شعرا جیسے کہ غالبؔ، اقبال، فیض، جون ایلیا، داغ دہلوی کی شاعری کی منفرد اور آسان تشریحات دستیاب ہیں۔ ہر نظم اور غزل کی گہری معنویت اور ادبی پہلوؤں کو سادہ انداز میں بیان کیا گیا ہے تاکہ قارئین اردو شاعری کی روح سے لطف اندوز ہو سکیں۔

اہم موضوعات:
اردو کلاسیکل شاعری کی تشریحات
فلسفہ خودی اور اقبال کی شاعری
فیض احمد فیض کا رومانوی کلام
جون ایلیا کی اداس شاعری
داغ دہلوی کا رومانوی انداز
مزید اردو ادب اور شاعری کے راز جاننے کے لیے ہماری مزید پوسٹس بھی ضرور پڑھیں۔ ہمیں اپنی رائے سے ضرور آگاہ کریں تاکہ ہم آپ کے لیے مزید بہترین مواد پیش کر سکیں۔








 





Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

 (عنوان: غالب کا فلسفۂ عشق و مردانگی) شعر "دھمکی میں مر گیا، جو نہ بابِ نبرد تھا عشقِ نبرد پیشہ، طلبگارِ مرد تھا" سیاق وسباق یہ شعر مرزا غالب کا ہےغالب کی شاعری عشق و فلسفہ پر مشتمل ہے غالب انسانی نفسیات  کو گہرائی سے سمجھتے تھے۔اردو ادب میں غالب کا مقام بلند اور منفرد ہے۔اس شعر میں غالب نے فلسفہ عشق کو بیان کیا ہے۔عشق میں مردانگی اور بہادری کا درس دیا ہے۔ مشکل الفاظ کے معنی  باب نبرد/میدان جنگ عشق نبرد پیشہ/ایسا عشق جو جنگ کی طرح لگتا ہو قربانی مانگے طلبگار مرد/مردانگی کی خواہش رکھنے والا یعنی بہادر پس منظر  اس شعر میں مرزا غالب نے عشق کی راہ میں حائل ہو نے والی تکلیفوں اور آزمائش کو بیان کیا ہےغالب کے نزدیک عشق کرنا آسان نہیں یہ قدم قدم پر صبر اور قربانی مانگتا ہے جو بہادر مرد کا کام ہے ایسے مرد کا کام نہیں جو دھمکی سے مر جائے۔ یہ شعر فلسفیانہ وصوفیانہ انداز لئے ہوئے ہے۔ فنی خوبیاں  صنعت تضاد کا استعمال  "دھمکی میں مر گیا" اور "طلبگارِ مرد تھا" ان لفظوں میں ایک طرف بزدلی کا ذکر کیا گیا ہے جیسے دھمکی میں  مر گیا جبکہ دوسری طرف  مردمیدان کا  ...

"کوئی میرے دل سے پوچھے ترے تیرِ نیم کش کو" — مرزا غالب کے مشہور شعر کی تشریح، مفہوم، سیاک و سباک اور فنی تجزیہ

  شعر:H1 کوئی میرے دل سے پوچھے ترے تیرِ نیم کش کو یہ خلش کہاں سے ہوتی، جو جگر کے پار ہوتا یہ کہاں کی دوستی ہے کہ بنے ہیں دوست نا صح کوئی چارہ ساز ہوتا، کوئی غم گسار ہوتا سیاق وسباق H2 یہ مرزا غالب کا مقبول ومعروف شعر ہے۔مرزا غالب کا درد انگیز شعر ہے۔غالب کی شاعری میں فلسفیانہ رنگ ملتاہے۔مرزا غالب کا دور 1797 سے لے کر 1869 تک کا ہے غالب نے زندگی میں بہت عروج و زوال دیکھےمغلیہ سلطنت کا زوال ،دلی کی تباہی اور ان کی ذاتی زندگی کی مشکلات ان سب کا ذکر ان کی شاعری میں ملتا ہے۔غالب ذاتی دکھ کو اجتماعی یعنی معاشرتی المیے کے طور پر پیش کرتے ہیں۔ غالب نے اردو ادب میں اپنے اچھوتے انداز سے نام پیدا کیا چاہے وہ اردو نثر ہو یا اردو نظم دونوں میں مقبولیت پائی۔ غالب کا یہ شعر اس بات کی عکاسی کرتا ہے کہ جہاں دوستی اور محبت میں مخلصی اور خلوص برائے نام رہ گئے ہیں لوگ اگر کچھ محبت یا ہمدردی کرتے ہیں تو وہ محض دکھاواہے۔ان کے دل خلوص سے خالی ہیں۔ مشکل الفاظ کے معنی H3 تیر نیم کش/آدھا چلا ہو ا تیر،یعنی جو دل تک نہ پہنچا ہو نہ اترا ہو خلش/تکلیف ہونا /گھٹن چبھن پار ہونا/مکمل چبھ جانا مطلب مکمل آر پار ہونا ...
غالب کا پیچیدہ شعر: 'مرغوب بتِ مشکل' کی مکمل تشریح، معنی اور فنی تجزیہ" شعر شمار سبحہ، "مرغوبِ بتِ مشکل" پسند آیا تماشائے بہ یک کف بُردنِ صد دل، پسند آیا مشکل الفاظ کے معانی شمار سبحہ/وقت کا حساب رکھنا،گننا مرغوب بت مشکل پسند/پسندیدہ مشکل پسند محبوب بہ یک کف/ایک ہاتھ میں  /بردن فارسی لفظ /لے کر جانا صد دل/سودل پس منظر اس شعر کے پس منظر میں غالب کے عشق کا اظہار محبوب کی طرف سے یو کیا گیا ہے کہ محبوب سخت دل اور مشکل طبیعت کا مالک ہےغالب کے ہر شعر میں روایتی اردو کلاسیکل انداذ نظر آتا ہے۔ غالب کے کلام میں محبوب سے محبت کا اظہار جفا کے باوجود بھی ہم اکثر دیکھتے ہیں۔غالب عاشق کو عشق میں ثابت قدم رہنے کا درس دیتے ہیں۔ فنی خوبیاں مرزا غالب کی شاعری کی ایک خاصیت تراکیب کا استعمال ہے جو ان کا خاصہ ہے غالب کی شاعری میں بہت سے الفاظ تراکیب بن گئے ہیں جن کو ذخیرہ الفاظ کے طور پر صاحب علم استعمال کرتے ہیں اس شعر میں فارسی تراکیب کا استعمال کیا گیا ہے "بُتِ مشکل"، "بہ یک کف"، "بُردن" جیسے فارسی الفاظ نے کلاسیکی حسن پیدا کیا۔ اور شعر کی خوبصورتی کو...