Skip to main content

 عنوان H1    

 Roman Urdu mein tashreeh blog k Last mein Dekhen

"غالب کا فلسفۂ محبت: 'جذب دل کا شکوہ' کی تشریح اور سیاق و سباق"


شعر H2

غلط ہے جذب دل کا شکوہ دیکھو جرم کس کا ہے

نہ کھینچو گر تم اپنے کو کشاکش درمیاں کیوں ہو





سیاق وسباق H3

یہ شعر مرزا غالب کا ہے۔
مرزا غالب اردو ادب کے منفرد اور عظیم شاعر ہیں جن کی    عظمت کو ہر زمانے نے تسلیم کیا ہے۔غالب نے اپنی شاعری میں فلسفہ عشق انسانی نفسیات اور تصوف کو گہرائی میں بیان کیا ہے۔غالب انسانی جذبات کو بہترین انداز میں پیش کرتے اگر آج  بھی کوئی ان کے اشعار پڑھتا پے تو اس پر وجد طاری ہو جاتا ہے۔

غالب کےاشعار میں عشق کا بیان محبت کی کشمکش اور جذب دل کے موضوع انتہائی گہرائی میں ملتے ہیں۔

غالب 19ویں صدی کے عظیم شاعر ہیں اس دور میں دہلی میں مغلیہ سلطنت زوال پذیر تھی اگر ہم غالب کے خطوط کا مطالعہ کریں تو اس وقت کے حالات ہمارے سامنے آجائیں۔بہر حال غالب نےاس وقت میں انسانی نفسیات عشق تصوف اور فلسفہ جیسے موضوعات کو اپنی شاعری میں بیان کیا۔

غالب کے اشعار کا مطلب ہم دیکھیں تو وہ صرف عشق اور فلسفہ کے ظاہری حالت کو بیان نہیں کرتے بلکہ وہ اس کا فکری ،جذباتی اور نفسیاتی مطالعہ پیش کرتے ہیں۔محبوب اور عاشق کے تعلق اور جذبات کو گہری فکر سے پرکھتے ہیں۔

مشکل الفاظ کے معنی H4


جذب دل /دل کا مائل ہونا ،محبت اور کشش پیدا ہونا

شکوہ/شکایت کرنا

اپنے کو کھینچو/خود کو کسی کی توجہ میں لانا

کشاکش /کشمکش 

تشریح H5


مرزا غالب محبوب اور عاشق کے درمیان تعلق کو فکری اور جذباتی دونوں طرح سے پرکھتے تھےاس شعر میں غالب کہتے ہیں کہ اگر کسی کا دل تمھاری طرف کھنچتا اور مائل ہوتا ہے تو اسے کوئی قصور نہیں سمجھو بلکہ اس بات پر غور کرو کہ تم میں بھی کوئی کشش ہے جو عاشق کو کھینچ لائی اور وہ عشق کرنے لگا۔غالب کہتے ہیں کہ اگر تم اس نکتے کو نہیں سمجھتے تو دونوں  میں کشاکش یعنی کشش کیسے پیدا ہوگی۔اور عشق کیسے طول پکڑے گا۔

غالب اس شعر میں یہ بات واضح کر رہے ہیں کہ محبت ایک طرفہ عمل نہیں ہے بلکہ محبت ایک دو طرفہ  عمل ہے دو لوگوں کے درمیان۔
غالب نے عشق کے فلسفے کو اس شعر میں بہت خوبصورتی سے بیان کیا ہے۔


فنی خوبیاں 


سوالیہ انداز (Interrogative Style):

شعر کا دوسرا مصرعہ سوالیہ انداز میں ہے جیسے 
"کشاکش درمیاں کیوں ہو؟"
یہ قاری کے لیے ایک سوال پیدا کرتا ہے جس سے وہ غوروفکر کرتا ہے۔

فلسفہ عشق 

 غالب کی شاعری میں ہمیں فلسفہ عشق کا بیان گہرائی سے ملتا ہے غالب عشق کی نوعیت جذبات اور تعلق کو کھلے الفاظ میں بیان کرتے ہیں۔

خطابیہ انداز 

غالب قاری سے اس شعر میں خطابیہ ا نداز میں مخاطب ہیں("نہ کھینچو گر تم")، جیسے الفاظ شعر کو جاندار بنا رہے ہیں 

ردیف وقافیہ


 شعر میں لفظوں کی ترتیب رکھی گئی ہے("ہے" اور "ہو  جیسے الفاظ پوری غزل کو قافیہ میں باندھ دیتے ہیں جس سے موسیقیت پیدا ہو رہی  ہے۔



اردو شاعری کی تشریح اور معنی

ہماری ویب سائٹ پر آپ کو اردو ادب کے عظیم شعرا جیسے کہ غالبؔ، اقبال، فیض، جون ایلیا، داغ دہلوی کی شاعری کی منفرد اور آسان تشریحات دستیاب ہیں۔ ہر نظم اور غزل کی گہری معنویت اور ادبی پہلوؤں کو سادہ انداز میں بیان کیا گیا ہے تاکہ قارئین اردو شاعری کی روح سے لطف اندوز ہو سکیں۔


اہم موضوعات:

اردو کلاسیکل شاعری کی تشریحات

فلسفہ خودی اور اقبال کی شاعری

فیض احمد فیض کا رومانوی کلام

جون ایلیا کی اداس شاعری

داغ دہلوی کا رومانوی انداز

مزید اردو ادب اور شاعری کے راز جاننے کے لیے ہماری مزید پوسٹس بھی ضرور پڑھیں۔ ہمیں اپنی رائے سے ضرور آگاہ کریں تاکہ ہم آپ کے لیے مزید بہترین مواد پیش کر سکیں


Roman Urdu Mein Tashreeh:


Ghalib ka Falsafah-e-Mohabbat: 'Jazb Dil ka Shikoya' ki Tashreeh aur Siyaq o Sabaq


Shair

Ghalat hai jazb dil ka shikoya dekho jurm kis ka hai

Na khinchho gar tum apne ko kashaksh darmiyan kyun ho


Siaq o Sabaq

Yeh shair Mirza Ghalib ka hai.

Mirza Ghalib Urdu adab ke munfarid aur azeem shayar hain jin ki azmat ko har zamane ne tasleem kiya hai. Ghalib ne apni shaayari mein falsafah ishq, insani nafsiyat aur tasawwuf ko gehraai mein bayan kiya hai. Ghalib insani jazbaat ko behtareen andaaz mein pesh karte agar aaj bhi koi un ke ash'ar parhta hai to us par wajd taari ho jata hai.


Ghalib ke ash'ar mein ishq ka bayan mohabbat ki kashmakash aur jazb dil ke mauzooat intehai gehraai mein milte hain.


Ghalib 19wi sadi ke azeem shayar hain. Is dor mein Dehli mein Mughliya Saltanat zawal pazeer thi. Agar hum Ghalib ke khatoot ka muta'laa karein to is waqt ke halaat humare samne ajayen. Behar haal, Ghalib ne is waqt mein insani nafsiyat, ishq, tasawwuf aur falsafah jaise mauzooat ko apni shaayari mein bayan kiya.


Ghalib ke ash'ar ka matlab hum dekhein to woh sirf ishq aur falsafah ke zahiri haalat ko bayan nahi karte balkay woh iska fikri, jazbaati aur nafsiyati muta'laa pesh karte hain. Mehboob aur aashiq ke talluq aur jazbaat ko gehri fikr se parhkte hain.


Mushkil Alfaaz ke Ma'ani

Jazb Dil / Dil ka mail hona, mohabbat aur kashish paida hona

Shikoya / Shikayat karna

Apne ko Khinchho / Khud ko kisi ki tawajjo mein lana

Kashaksh / Kashmakash


Tashreeh

Mirza Ghalib mehboob aur aashiq ke darmiyan talluq ko fikri aur jazbaati dono tareeqon se parhkte the. Is shair mein Ghalib kehte hain ke agar kisi ka dil tumhari taraf khinchta aur mail hota hai to usay koi qasoor nahi samjho balkay is baat par ghour karo ke tum mein bhi koi kashish hai jo aashiq ko khinch layi aur woh ishq karne laga. Ghalib kehte hain ke agar tum is nuqte ko nahi samajhte to dono mein kashaksh yani kashish kaise paida hogi. Aur ishq kaise tool pakdega.


Ghalib is shair mein yeh baat wazeh kar rahe hain ke mohabbat aik tarafah amal nahi hai balkay mohabbat aik do tarafah amal hai do logon ke darmiyan.

Ghalib ne ishq ke falsafay ko is shair mein bohat khoobsurati se bayan kiya hai.


Fanni Khubiyan


Sawaliya Andaaz (Interrogative Style):

Shair ka dosra misra sawaliya andaaz mein hai jaise

"Kashaksh darmiyan kyun ho?"

Yeh qaari ke liye aik sawal paida karta hai jissay woh ghour o fikr karta hai.


Falsafah Ishq

Ghalib ki shaayari mein humein falsafah ishq ka bayan gehraai se milta hai. Ghalib ishq ki noiyat, jazbaat aur talluq ko khule alfaz mein bayan karte hain.


Khitabiyah Andaaz

Ghalib qaari se is shair mein khitabiyah andaaz mein mukhatib hain ("Na khinchho gar tum"), jaise alfaaz shair ko jandaar bana rahe hain.


Radeef o Qafia

Shair mein lafzon ki tareeb rakhi gayi hai ("Hai" aur "Ho" jaise alfaaz puri ghazal ko qafia mein bandh dete hain jissay moseeqiyat paida ho rahi hai.



---


Urdu Shaayari ki Tashreeh aur Ma'ani


Hamari website par aapko Urdu adab ke azeem shoiron jaise ke Ghalib, Iqbal, Faiz, Jun Elia, Daagh Dehlvi ki shaayari ki munfarid aur aasan tashreehat dastiyaab hain. Har nazm aur ghazal ki gehri ma'aniyat aur adabi pehluon ko saadah andaaz mein bayan kiya gaya hai taake qaari Urdu shaayari ki rooh se lutf andoz ho sakein.


Ahem Mawaad:


Urdu Classical Shaayari ki Tashreehat


Falsafah Khudi aur Iqbal ki Shaayari


Faiz Ahmed Faiz ka Romanwi Kalaam


Jun Elia ki Udaas Shaayari


Daagh Dehlvi ka Romanwi Andaaz



Mazid Urdu adab aur shaayari ke raaz jaan ne ke liye hamari mazeed posts bhi zaroor parhein. Humein apni raye se zaroor aagaah karein taake hum aap ke liye mazeed behtareen mawaad pesh kar sakein.












Comments

Popular posts from this blog

 (عنوان: غالب کا فلسفۂ عشق و مردانگی) شعر "دھمکی میں مر گیا، جو نہ بابِ نبرد تھا عشقِ نبرد پیشہ، طلبگارِ مرد تھا" سیاق وسباق یہ شعر مرزا غالب کا ہےغالب کی شاعری عشق و فلسفہ پر مشتمل ہے غالب انسانی نفسیات  کو گہرائی سے سمجھتے تھے۔اردو ادب میں غالب کا مقام بلند اور منفرد ہے۔اس شعر میں غالب نے فلسفہ عشق کو بیان کیا ہے۔عشق میں مردانگی اور بہادری کا درس دیا ہے۔ مشکل الفاظ کے معنی  باب نبرد/میدان جنگ عشق نبرد پیشہ/ایسا عشق جو جنگ کی طرح لگتا ہو قربانی مانگے طلبگار مرد/مردانگی کی خواہش رکھنے والا یعنی بہادر پس منظر  اس شعر میں مرزا غالب نے عشق کی راہ میں حائل ہو نے والی تکلیفوں اور آزمائش کو بیان کیا ہےغالب کے نزدیک عشق کرنا آسان نہیں یہ قدم قدم پر صبر اور قربانی مانگتا ہے جو بہادر مرد کا کام ہے ایسے مرد کا کام نہیں جو دھمکی سے مر جائے۔ یہ شعر فلسفیانہ وصوفیانہ انداز لئے ہوئے ہے۔ فنی خوبیاں  صنعت تضاد کا استعمال  "دھمکی میں مر گیا" اور "طلبگارِ مرد تھا" ان لفظوں میں ایک طرف بزدلی کا ذکر کیا گیا ہے جیسے دھمکی میں  مر گیا جبکہ دوسری طرف  مردمیدان کا  ...

"کوئی میرے دل سے پوچھے ترے تیرِ نیم کش کو" — مرزا غالب کے مشہور شعر کی تشریح، مفہوم، سیاک و سباک اور فنی تجزیہ

  شعر:H1 کوئی میرے دل سے پوچھے ترے تیرِ نیم کش کو یہ خلش کہاں سے ہوتی، جو جگر کے پار ہوتا یہ کہاں کی دوستی ہے کہ بنے ہیں دوست نا صح کوئی چارہ ساز ہوتا، کوئی غم گسار ہوتا سیاق وسباق H2 یہ مرزا غالب کا مقبول ومعروف شعر ہے۔مرزا غالب کا درد انگیز شعر ہے۔غالب کی شاعری میں فلسفیانہ رنگ ملتاہے۔مرزا غالب کا دور 1797 سے لے کر 1869 تک کا ہے غالب نے زندگی میں بہت عروج و زوال دیکھےمغلیہ سلطنت کا زوال ،دلی کی تباہی اور ان کی ذاتی زندگی کی مشکلات ان سب کا ذکر ان کی شاعری میں ملتا ہے۔غالب ذاتی دکھ کو اجتماعی یعنی معاشرتی المیے کے طور پر پیش کرتے ہیں۔ غالب نے اردو ادب میں اپنے اچھوتے انداز سے نام پیدا کیا چاہے وہ اردو نثر ہو یا اردو نظم دونوں میں مقبولیت پائی۔ غالب کا یہ شعر اس بات کی عکاسی کرتا ہے کہ جہاں دوستی اور محبت میں مخلصی اور خلوص برائے نام رہ گئے ہیں لوگ اگر کچھ محبت یا ہمدردی کرتے ہیں تو وہ محض دکھاواہے۔ان کے دل خلوص سے خالی ہیں۔ مشکل الفاظ کے معنی H3 تیر نیم کش/آدھا چلا ہو ا تیر،یعنی جو دل تک نہ پہنچا ہو نہ اترا ہو خلش/تکلیف ہونا /گھٹن چبھن پار ہونا/مکمل چبھ جانا مطلب مکمل آر پار ہونا ...
غالب کا پیچیدہ شعر: 'مرغوب بتِ مشکل' کی مکمل تشریح، معنی اور فنی تجزیہ" شعر شمار سبحہ، "مرغوبِ بتِ مشکل" پسند آیا تماشائے بہ یک کف بُردنِ صد دل، پسند آیا مشکل الفاظ کے معانی شمار سبحہ/وقت کا حساب رکھنا،گننا مرغوب بت مشکل پسند/پسندیدہ مشکل پسند محبوب بہ یک کف/ایک ہاتھ میں  /بردن فارسی لفظ /لے کر جانا صد دل/سودل پس منظر اس شعر کے پس منظر میں غالب کے عشق کا اظہار محبوب کی طرف سے یو کیا گیا ہے کہ محبوب سخت دل اور مشکل طبیعت کا مالک ہےغالب کے ہر شعر میں روایتی اردو کلاسیکل انداذ نظر آتا ہے۔ غالب کے کلام میں محبوب سے محبت کا اظہار جفا کے باوجود بھی ہم اکثر دیکھتے ہیں۔غالب عاشق کو عشق میں ثابت قدم رہنے کا درس دیتے ہیں۔ فنی خوبیاں مرزا غالب کی شاعری کی ایک خاصیت تراکیب کا استعمال ہے جو ان کا خاصہ ہے غالب کی شاعری میں بہت سے الفاظ تراکیب بن گئے ہیں جن کو ذخیرہ الفاظ کے طور پر صاحب علم استعمال کرتے ہیں اس شعر میں فارسی تراکیب کا استعمال کیا گیا ہے "بُتِ مشکل"، "بہ یک کف"، "بُردن" جیسے فارسی الفاظ نے کلاسیکی حسن پیدا کیا۔ اور شعر کی خوبصورتی کو...